Gildia Pretorian

Perfect World MY Serwer Utopia

Ogłoszenie

Tutaj możesz wpisać treść ogłoszenia.

#1 2010-12-12 07:18:05

 UryDziadJeden^^

Zbanowany

4978702
Zarejestrowany: 2010-12-11
Posty: 23

Poradnik EP

ELF PRIEST
Typ ataku:  magiczny
Broń:  wand (różdżka), wheel/jewel quoit (magiczne koło), miecz magiczny, staff (laska maga)
Płeć: męska, żeńska
Krótka charakterystyka: klasa lecząca / wspierająca, będąca w stanie przywrócić do życia, wyposażona również w skille do ataku, ale z przeznaczeniem głównie do gry w party

Zalety: leczy siebie i innych, daje bardzo przydatne buffy i przywraca do życia, niezbędny w party
Wady: bardzo niskie lub niskie HP, słaba obrona, trudna postać do levelowania solo

Możliwe jest wykorzystanie tej klasy do ataku (nuking priests), ale zazwyczaj większe zapotrzebowanie jest na leczenie / buffowanie niż zadawanie dmg przez EP. Na wyższych levelach EP może używać skilli działających na pewnym obszarze (AoE – Area of Effect, co pozwala na zabijanie kilku mobów jednocześnie)

Build dla EP
Pure (full) INT – czyli wszystkie punkty przeznaczamy na INT, pozostałą część na STR (tyle ile wymaga armor/broń)
Hybryda – czyli część punktów przeznaczamy na CON (powinniśmy mieć co najmniej 50 CON na 100 levelu), część na STR (tyle ile wymaga armor/broń) i to co zostanie na INT.

Zalecam build hybrydowy. Priest, który ma mało CON i co chwila pada na polu bitwy jest mało przydatny w party.

Statystyka
1 CON = HP +10
6 STR = 4 DEF
1 INT = MP +14
1 AGI = Accuracy +5, Dodge Rate +2
Level Up Bonus: Max HP +20, Max MP +28

Porady dla EP

Twoja śmierć wpływa nie tylko na ciebie, ale również na każdą osobę, która jest w party. Jesteś jedyną osobą w party, która może przywrócić do życia i leczyć innych. A podczas Twojego powrotu na miejsce bitwy najczęściej jest tak, że pozostali nie są w stanie kontynuować swojej misji, co spowalnia nie tylko ciebie ale też innych.

Zawsze pozostawaj z tyłu. Obserwuj NON STOP paski z HP swojej drużyny a kątem a również to co dzieje się dookoła. O ile pozostałe osoby w party mogą pozwolić sobie na skoncentrowanie się wyłącznie na ataku (chociaż nie powinny), ty zawsze powinieneś wiedzieć co dzieje się dookoła. Nie jest to proste, ale konieczne i wymaga trochę praktyki.

Informuj również pozostałe osoby w party o tym co dzieje się z tobą. Jeżeli jesteś na TeamSpeak powiedz coś w rodzaju BRAK MANA (lub napisz w oknie czatu LMP – Low MP), co będzie sygnałem dla innych żeby wstrzymać na moment planowaną akcję. Jeżeli potrzebujesz pomocy krzycz HELP (lub napisz w oknie czatu HLP), to z kolei może być sygnałem dla party żeby ci udzielić pomocy. Tylko nie pisz tego wtedy jak już dostałeś pierwszego hita, ale staraj się to robić z wyprzedzeniem (zwykle widać wcześniej kiedy mob zaczyna się Tobą interesować). Taka sytuacja nie dotyczy oczywiście doświadczonego party.

Poza tym wszyscy w party pilnują EP jak a w głowie. I tutaj trzeba zawsze o tym przypominać, szczególnie gdy w party brak jest doświadczonych osób (a nawet jeżeli są to też warto od czasu do czasu przypomnieć, rutyna zabija).

I jeszcze jedno. Każdy Priest zazwyczaj jest przepracowany. Wiem o tym, jest to chyba najczęściej wykorzystywana klasa postaci w party. Z czasów kiedy grałem w Guild Wars, oprócz postaci łucznika miałem też postać monka (odpowiednik EP). I niestety po każdej wojnie gildiowej (albo nawet po wspólnej misji w party) byłem zawsze dużo bardziej zmęczony, niż gdybym grał każdą inną postacią.

Dlaczego? Ponieważ musiałem unikać zdecydowanych ataków na swoją postać (monk zawsze pierwszy do odstrzału), leczyć siebie, obserwować co dzieje się dookoła, oraz tak ustawić postać aby zapewnić możliwość jednoczesnego leczenia większości osób w party i pozostać w bezpiecznej odległości od przeciwnika. Cały czas obserwowałem też paski HP drużyny a czasami niestety musiałem szybko podjąć trudną decyzję kto w danym momencie jest ważniejszy na polu bitwy, czyli kogo leczyć a kogo można poświęcić dla dobra sprawy (pozwolić mu zginąć). Uuufffff, nie było to łatwe. Myślę, że te doświadczenia mają zastosowanie do Perfect World.

Na zakończenie uwaga do wszystkich EP:
Każdy z nas wie, że nie jest łatwo być Priestem, nie przypominaj ciągle o tym, nie bądź arogancki a inni na pewno to docenią. Jeżeli nie lubisz pomagać innym, zostaw EP i zacznij grać inną klasą postaci. Dobry EP to EP wyłącznie z powołania.

Skille EP wytłumaczone w j. polskim:
SKILLE<----Klik

Holy czy Dark dla EP


Czy warto wybrać HOLY czy DARK. Porównałem niektóre skille, te dla których różnica moim zdaniem jest duża i może wpłynąć na wybór. Wkrótce uzupełnię i poprawię błędy.

Great Cyclone
Holy: Spowolnienie przeciwnika wzrasta do 45%, czas trwania zwiększony o 1 sekundę
Dark: Dodatkowy damage zwiększony o 600.
Moim zdaniem Holy, chociaż większość osób wybierze Dark. I zapewnie z tego powodu też Dark jest wybierany przez graczy lubiących zabijać innych graczy.

Plume Quill
Holy: Dodatkowy dmg zwiększony o 800.
Dark: Rzucanie skilla i czas jego ładowania zredukowany o 0.3 sekundy.
Zdecydowanie Holy. Dla tych co wybrali Holy będzie to zresztą rekompensata za Great Cyclone dla Dark, i to całkiem niezła bo działa na cele o znacznej odporność na metal damage (magicznej również). Podstawowy skill atakujący dla EP.

Pure Heart Spell
Holy: Zużycie many zmniejszone o 25%.
Dark: 25% szansy na to, że odzyskamy 5% maksymalnej wartości MP
Jak dla mnie przewaga Holy

Whisht Heart Spell
Holy: Zwiększa o 10% wielkość regenerowanego HP.
Dark: Regeneruje 300 punktów MP przez 15 sekund.
Jest to skill leczący więc regeneracja HP jest moim zdaniem ważniejsza - znowu przewaga Holy

Sapience Pour
Holy: Czas rzucania skilla zmniejszony o 0,3 sekundy
Dark: Za każdym razem gdy jest rzucany, przywraca 20% wigoru
Tutaj moim zdaniem przewagę ma Dark, wigor jest zawsze potrzebny, a zmniejszenie czasu rzucania skilla dla Holy niewiele zmieni ponieważ i tak ten skill długo będzie się wykonywał. Chociaż po zmianie na Holy na pewno okaże się bardziej przydatny

Resurrection
Holy: Zwiększenie odległości z jakiej działa do 40 metrów
Dark: Skrócenie o połowę czasu rzucania skilla.
I jedno i drugie może się przydać. Moze bardziej Dark?

Chromatic Healing Beam
Holy: Obszar działania zwiększony o dodatkowe 5 metrów
Dark: Wielkość regenerowanego HP zwiększona o 600
Moim zdaniem Holy, ponieważ jest większa szansa, że zasięgiem obejmiemy całe party. A wielkość regenerowanego HP, nie jest tu aż tak istotna. Problem z tym skillem polega na zbyt długim czasie wykonywania, a to pozostaje bez zmian

River of Rejuvenation
Holy: Podczas wykonywania przywraca dodatkowo 30% wigoru.
Dark: Powiększa na pewien czas phys. def. do 100% wartości jaką daje nam ekwipunek.
Dla Holy jest to dobry sposób na przywracanie wigoru. Moim zdaniem Holy

Plume Barrier
Holy: Pochłanianie obrażeń zwiększone aż do 85%
Dark: Zużycie wigoru zredukowane o 15 punktów
Zdecydowanie Holy. W końcu do tego ma służyć osłona.

Metal Element Mastery
Holy: Metal elemental damage zwiększony o 25%
Dark: Podczas ataku następuje wzrost critical rate o 2%
Holy ma zdecydowaną przewagę. 2% wzrost crit to bardzo mało. Poza tym albo będzie albo nie. Holy cały czas uderza mocniej

Podstawowe buffy
Solid Shell Hierogram
Holy: Zwiększa phys. def. do 100% wartości jaką ma ekwipunek na 10 sekund.
Dark: Jest 25% szansy aby powiększyć zasoby wigoru o 25 punktów dla siebie i celu.
Beznadzieja, przecież to są buffy, kto zechce je wykonywać na przykład co 10 sekund, kiedy trzeba leczyć? Chociaż może to być sposób na przywracanie wigoru dla Dark oraz stałe duże zwiększenie phys. def. jeżeli w party jest drugi EP, który przejmuje leczenie.


Spirit Gather Hierogram
Holy: W ciągu 10 sekund, skille naszego celu mają skrócony czas rzucania o 20%.
Dark: 25% szansy, że odzyskamy 25 punktów wigoru dla siebie i naszego celu.
Moim zdaniem Holy, ale nie będę się upierał.

Celestial Guard Hierogram
Holy: Regeneruje 1200 HP dla celu w ciągu 15 sekund.
Dark: Regeneruje 900 MP dla celu w ciągu 15 sekund.
Zdecydowanie Holy, w końcu ma leczyć.

Nimbus-Aid Hierogram
Holy: Regeneruje 900 MP dla celu w ciągu 15 sekund.
Dark: Zwiększa atak magiczny o 150%  w ciągu 10 sekund
Dark jest zdecydowanie lepszy.


Podsumowanie
Trudny wybór, najlepiej żeby w party był zawsze jeden Holy i jeden Dark EP. Wtedy doskonale się uzupełniają.

Ja wybrałem dla mojego EP Holy ze względu na Plume Quill (podstawa ataku), Whisht Heart Spell (dużo lepsze leczenie, podstawowy skill leczący), Chromatic Healing Beam (dobre podczas potyczek, obejmiemy większą ilość osób ), River of Rejuvenation (swietnie przywraca komuś wigor, lecząc przy okazji), Plume Barrier (bardzo dobra obrona dzięki Holy) oraz przede wszystkim Metal Element Mastery (cały czas zwiększony damage o 25%, a nie tylko szansa na crit). Wkrótce uzupełnię i poprawię.

ps. zakładam, że EP ma przy sobie hierogram (vital / spirit) i jego główne zadanie to leczenie osób w party. Tak naprawdę wybór nie jest prosty. Spotkałem się już ze zdaniem, że nie w każdym miejscu mam rację. I z tym musiałem się zgodzić, bo przecież zależy to od naszego stylu gry.

Skille wykupujemy w Demon World albo w Celestial World jeżeli mamy na ten skill odpowiednią książkę (Holy - Dark). Tak prawdę mówiąc to zebranie wszystkich książek na skille, tak żeby wykorzystać możliwości Holy czy Dark będzie niezwykle trudne, kosztowne i czasochłonne. Śmiało mogę powiedzieć, że większość z nas prędzej przestanie grać niż zdobędzie w jakiś sposób wszystkie książki. Dla swojego EA w sklepikach widziałem książki tylko na trzy skille, z czego kupiłem dwie, bo ta trzecia kosztowała 15kk (jak dla mnie to trochę za dużo). Książek na pozostałe skille nawet nie widziałem. Z tego wniosek żeby nie przejmować się aż tak bardzo tym wyborem


http://img89.imageshack.us/img89/5618/fallenangelm.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plbiuro rachunkowe goldcity rp social club